torstai 14. huhtikuuta 2011

Moodle 2.0

Moodle 2.0 herättää intohimoja kokeneessa käyttäjässä, uusista ominaisuuksista näkyvin on käyttäjäkohtaisen persoinoinnin lisääntyminen, siis suomeksi jokaiselle käyttäjälle tulee oma aloitussivu, jossa näkyvät ainakin omat opintojaksot (ei mitään uutta, ovat nytkin näkyvillä) ja oma kansio, minne voi tallettaa dokumentit ja sitten käyttää niitä useilla kursseilla.

Tehtäviin, tiedostoihin, keskustelualueisiin ja kaikkiin toimintoihin on liitetty ominaisuus jolla voidaan pakottaa opiskelija ainakin avaamaan ja jollakin tasolla kahlaamaan materiaali ennen kuin hän pääsee seuraavaan vaiheeseen. Tämä ominaisuus tuo sitten sen, että ns. kaikki menee uusiksi, ohjeet ja aikamoinen koulutusrumba jne. Ja tuo uusi ominaisuus on vastoin kaikkea pedagogista nykynäkemystä!

Ajattelisin siis, että SAMKissa ei ole mitään kiirettä siirtyä seuraavaan versioon, vastahan kesällä 2010 siirryttiin ”rytinällä” Moodlen 1.9 version käyttäjäksi. Löysinkin tuosta Helsingin yliopiston Signaali -blogista oikein tutkittua tukea ajatukselleni. Taidan pitää pääni taistelussa versiopäivityksiä vastaan. Voit ottaa kantaa ajatukseeni oheisessa äänestyksessä!

Oi mikä ihmeellinen valoilmiö (= aurinko pitkästä aikaa näkyvillä)  
Kevään ensimerkit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti