Tehtäviin, tiedostoihin, keskustelualueisiin ja kaikkiin toimintoihin on liitetty ominaisuus jolla voidaan pakottaa opiskelija ainakin avaamaan ja jollakin tasolla kahlaamaan materiaali ennen kuin hän pääsee seuraavaan vaiheeseen. Tämä ominaisuus tuo sitten sen, että ns. kaikki menee uusiksi, ohjeet ja aikamoinen koulutusrumba jne. Ja tuo uusi ominaisuus on vastoin kaikkea pedagogista nykynäkemystä!
Ajattelisin siis, että SAMKissa ei ole mitään kiirettä siirtyä seuraavaan versioon, vastahan kesällä 2010 siirryttiin ”rytinällä” Moodlen 1.9 version käyttäjäksi. Löysinkin tuosta Helsingin yliopiston Signaali -blogista oikein tutkittua tukea ajatukselleni. Taidan pitää pääni taistelussa versiopäivityksiä vastaan. Voit ottaa kantaa ajatukseeni oheisessa äänestyksessä!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti